Fantasticul trebuie întrepătruns cu realitatea!

28 Sep

Abstract-Fantasy-Art-Digital-Artwork-Underwater-Desktop-1731613

Nu știu dacă sunt doar eu, deși probabil că nu, dar îmi place să visez cu ochii deschiși la tot felul de lucruri. Simt că e uneori o cale unică de evadare din cotidian și de refugiere într-o lume doar a mea, creată după proprile dorințe și idei. E cel mai ușor și banal mod de a călătorii în tot felul de țări, de a cunoaște noi oameni, de a lega noi prietenii și de a descoperi lumea.

Bineînțeles că e o prostie să stai visând mereu fără a face nimic concret pentru realizarea visului tău și nici nu e sănătos să îți creezi în minte așteptări care se pot dovedi a fi în final mult prea mari și neconforme realității. Dar când ești pe punctul de a adormi sau când vrei să stai singur e ok să dai frâu liber imaginației. Mie una îmi place să procedez în acest mod, iar câteodată chiar îmi vin unele idei perfecte pentru un nou articol sau început de poveste. Dar mi-e prea greu să mă ridic din pat să o aștern pe o colala de hârtie sau să scriu într-o postare. Și așa dispar încetul cu încetul o mulțime de teme bune și mi-e ciudă apoi pe mine că nu am fost în stare să fac un mic efort. Dar oricât mă autocritic și am păreri de rău, tot las să se întâmple la nesfârșit același lucru.

Știu că lene asta ne doare pe toți nu numai pe mine, dar când văd că îmi afectează viața trebuie să încerc doborârea ei. E interesant cum nu vreau să mișc fizic, dar mintea mea ar participa la maratoane și ar sta trează non-stop. Cine știe câte capodopere erau deja scrise dacă oamenilor nu le-ar fi fost lene. Tot la asta mă gândesc. Lumea fără fantezie ar fi nebunie.

De ce să nu arătăm lumii ce e în mintea noastră, ce lumi fantastice ne închipuim fiecare, ce lucruri trăznite am vrea să inventăm sau să experimentam? Poate că ne e și puțin teamă de opinia altora, dar cum au avut așa mulți oameni curajul de a scrie, ilustra sau cântă despre tărâmul din țara de nicăieri, am putea încerca măcar și noi. Nu e obligatoriu ca cineva să iubească sau să urască ce le împărtășim, dar dacă nu vrem măcar să dăm o șansa fantasticului să pătrundă în realitate prin noi, nu avem cum afla răspunsul.

Fără fantezii sau idei trăznite am avea o viață anostă și am trăi mult prea tare în realitate. Dar cu mici înflorituri devine un loc mai bun pentru fiecare. De ce să trăiești într-o lume gri, tristă și plictisitoare, când poți să inventezi una a ta, în care să te refugiezi uneori? Iar când ajungi în puntul de a te enerva la maximum și de a-ți fi ciudă că doar gândești nu și acționezi, e probabil să se dezlănțuie o forță fără precedent în interiorul tău care să-ți dea puterea de a încerca noi lucruri în viața reală, nu doar în cap. Atunci când vei realiza ceva dorit de mult, dar neexperimentat din cauza lenei sau a fricii, vei știi că fantezia ta e adusă la viață și inclusă în propria realitate. Vei redescoperi frumusețile lumii și îți vei trăi visul

Lasă un răspuns

