Despre cum spui ce vrei sa faci si totul se naruie…

18 Feb

Nu vi s-a intamplat sa ziceti ce vreti sa faceti, iar apoi planurile sa fie misterios sabotate? Sau sa te gandesti la lucruri negative ce vor avea loc si chiar sa se petreaca, dar daca te gandesti la unele vesele sa nu aiba loc?

Eu patesc genul acesta de lucruri destul de des si nu e placut deloc. Te simti plin de entuziam si fericire ca vei realizeza in curand ce iti propui deoarece e o conjunctura favorabila, dar dupa ce impartasesti asta, sa intervina niste evenimente ce sa puna capat la tot si sa iti schimbe dispozitia radical.

Mi s-a intamplat sa fiu sigura ca voi sti la un test, sa le zic asta prietenilor, iar apoi surpriza: nu stiu mai nimic. Suna a lauda ce merita pedepsita, dar defapt e incredere in propria capacitate. Sau sa planuiesc o iesire la cafea, sa ii zic cuiva de planul meu, iar apoi un motiv stupid sa amane planul.

Deja imi e frica sa imi exteriorizez gandurile acestea legate de lucrurile pe care vreau sa le realizez in viitorul apropiat de teama ca vor disparea in ceata. Serios, e foarte aiurea si enervant sa nu mai stii ce si cui si cand sa ii zici.

De aceea am inceput sa fac ce imi propun si ce vreau, urmand ca apoi sa vorbesc despre asta si e mult mai bine asa. Intr-adevar nu e placut sa simti ca ascunzi lucruri de prietenii tai si ca nu poti cere sfaturi sau incurajari, dar, decat sa risti, mai bine faci cum vrei. Macar asa afli mai multe despre tine si cum poti gestiona eficient diversele provocari ale vietii, descoperi ce nu stiai ca deti, o forta si o independenta ce era intr-o faza latenta dar care incetul cu incetul se dezvolta. Plus, afli din propriile greseli ce e bine si ce nu. Stiu ca nimanui nu ii place suferinta (aproape nimanui, sa nu ii excludem pe ce carora le provoaca placere chinul  si durerea) dar e cea mai buna metoda de a invata pe propria piele multe lucruri si de a invata cum gandesti.

Ce imi place la metoda este probabilitatea mai ridicata a atingerii scopului decat daca as incepe sa vorbesc si sa fac tot visul meu sa mearga la vale. E ca si cum e o batalie in tine in a te abtine sa zici ceva, iar daca taci, castigi. Sau ca si cum „universul” ti-a lasat la indemana tot ce vrei pentru a face ce vrei, dar cuvantul, asa cum strica linistea, provoaca un act magic de disparitie si naruire.

E ciudat si nu stiu daca doar eu patesc asta, dar imi place sa cred ca nu. In plus, daca vrei sa faci o prostie, o faci si gata, apoi vezi tu daca mai e asa stupida fapta sau nu, poate iti va parea o idee faina, decat sa iti taie cineva elanul de la inceput. Ceea ce zic altii ne influenteaza foarte mult chiar daca nu simtim pe moment, insa in mintea noastra tiparul initial se modifica ceea ce duce la o gandire si la un mod de actiune ce nu ne este caracteristic…..poate si din cauza asta odata ce zici ceva Pufff: dispare…..cine stie…

Un răspuns to “Despre cum spui ce vrei sa faci si totul se naruie…”

  1. Ema 16 Decembrie 2016 la 12:15 #

    o, da. Chiar rezonez cu ideea ta. Nu o data mi-am impartasit dorintele cu entuziasm, vazand ulterior cum se alege praful. Am invatat sa tin lucrurile importante pentru mine, impartasind experintele ulteror. E mai bine asa. Evit ¨sfaturi¨ necerute, critici neavizate, provenite din frica altora de a iesi din linia de confort si…e mai liniste. mult mai liniste.

    Apreciază

Lasă un răspuns

